Samochody osobowe

Chip tuning to w skrócie modyfikacja programu w sterowniku silnika. Aby bezproblemowo wykonać chiptuning potrzebny jest profesjonalny sprzęt oraz wiedza i doświadczenie, zwłaszcza przy modyfikacji elektronicznej w najnowszych samochodach, z najnowszej generacji układami wtryskowymi i kalkulatorami wtrysku. W przeciwieństwie do naszej konkurencji wszystkie modyfikacje wykonujemy sami, posiadamy oryginalny sprzęt do tuningu, oryginalne oprogramowanie oraz profesjonalna hamownię obciążeniowa 4x4 firmy Maha, dzięki czemu możemy zapewnić obsługę najnowszych samochodów. 

W katalogu mocy - chiptuning, pokazaliśmy w skrócie jaki efekt można uzyskać wykonując chip tuning i jakie korzyści to ze sobą niesie. Zapraszamy również do zapoznania się z przykładowymi przyrostami mocy. Wszystkie parametry podane w tabelach są orientacyjne, w jednym samochodzie uzyska się gorsze, a w innym dużo lepsze wyniki, wszystko zależy od kondycji konkretnego egzemplarza i tego jak silnik/układ wtryskowy, dolotowy itd reagują na modyfikację. Może się zdarzyć, że pominęliśmy w katalogu jakiś model samochodu, jeśli nie znajdziesz na liście swojego auta prosimy o kontakt. 

Ford Focus 1.5EcoBoost 182KM

Parametr Orginał Chiptuning Power Box
Moc 182 KM 200 KM 175 KM
Moment obrotowy 240 Nm 320 Nm 280 Nm
Poniżej przedstawiamy wykresy Forda Focusa 1.5EB 182KM, jest to najmocniejsza wersja silnika 1.5 Eco Boost montowana w Focusach, Kugach i C-Maxach. Układ wtryskowy Siemens Continental, tak więc zupełnie inne rozwiązanie jak w 1.5EB, który jest montowany w Mondeo, S-Maxie czy Galaxy. 

Wersja 182KM rożni się od wersji 150KM tylko i wyłącznie niewielka zmianą w oprogramowaniu, dzięki czemu powyżej ok 4,5k rpm samochód jest bardziej żwawy i chętny do rozpędzania, niemniej jednak moment obrotowy jest wciąż taki sam jak w wersji 150KM, przez co samochód nie zyskuje dużo na dynamice względem słabszej wersji, zwłaszcza w niskim zakresie prędkości obrotowej, czyli tak naprawdę najczęściej używanym przez kierowcę.

Po modyfikacji wersji 182KM uzyskujemy parametry na takim samym poziomie jak po modyfikacji wersji 150KM, czyli ok 200KM/330Nm. Ograniczeniem jest seryjna turbina oraz mało wydajna wodna chłodnic powietrza doładowanego.