Wymiana rozrządu

W trakcie eksploatacji pojazdu zużywają się niektóre elementy silnika. Jednym z nich jest pasek, bądź też łańcuch rozrządu. Te części stale znajdują się w ruchu, przez co w naturalny sposób ulegają uszkodzeniu. Sama wymiana łańcucha lub paska rozrządu nie jest bardzo skomplikowana ani kosztowna, dlatego należy jej dokonywać w regularnych odstępach czasu lub co określoną liczbę kilometrów, najczęściej zaleca się wymianę co pięć lat lub 200 tysięcy kilometrów. Pamiętajmy, że nawet w przypadku sporadycznego wykorzystywania samochodu, okres pięciu lat nadal obowiązuje - tworzywo, z którego zrobiony jest pasek, ulega biodegradacji i się niszczy, nawet nieużywane. Dzięki prewencyjnemu działaniu i wymianie elementów rozrządu, możemy uniknąć awarii silnika, która wiąże się ze znacznie wyższym kosztem i długim wyłączeniem pojazdu z eksploatacji. 

Z uwagi na rodzaj napędu można wyróżnić dwa główne typy rozrządu:

1. Napędzane paskiem rozrządu - jest to najpopularniejsze rozwiązanie, wymiana paska rozrządu wymaga doświadczenia oraz odpowiednich narzędzi ale sama w sobie nie jest mocno skomplikowana. Wraz z paskiem należy wymienić wszystkie rolki, napinacze oraz śruby, ponieważ tylko kompleksowa, wykonana zgodnie ze sztuką wymiana zapewni, że w niedalekie przyszłości, któryś z elementów nie uszkodzi się i nie spowoduje zerwania paska rozrządu. Na rynku jest bardzo dużo zamienników  oryginalnych części ale my zalecamy tylko montaż części oryginalnych lub zamienników najwyższej klasy. W wielu przypadkach pasek rozrządu napędza również pompę wody, dlatego przy okazji wymiany rozrządu zalecamy również wymianę pompy wody, ponieważ żywotność pompy jest mniej więcej taka sama jak żywotność paska i jeśli jej nie wymienimy to może się okazać, że za kilka miesięcy będzie trzeba znowu rozbierać cały rozrząd aby ja wymienić.

2. Napędzane łańcuchem rozrządu - jest to rozwiązanie mniej popularne, najczęściej stosowane w silnikach, w których dostęp do rozrządu,a tym samym jego wymiana jest utrudniona. Z zasady łańcuch rozrządu powinien starczyć na całą żywotność silnika, kiedyś łańcuchy starczały na 300-400tyś km ale w dzisiejszych czasach ich żywotność znacznie się skróciła. Łańcuchy się rozciągają, a ślizgi czy napinacze wyrabiają się ponadnormatywnie. Jest to najczyściej spowodowane wadą tych elementów lub nieprawidłowym serwisem silnika, czyli stosowanie nieodpowiedniego oleju silnikowego, wydłużone okresy pomiędzy wymianami oleju. Wymiana łańcucha rozrządu jest z reguły droższa niż wymiana paska rozrządu, ponieważ czas operacyjny jest często znacznie dłuższy, a cala operacja może się wiązać nawet z demontażem całego silnika.

TuneFORCE - tania i sprawna wymiana rozrządu - Poznań

TuneFORCE jest zakładem tuningowo-mechanicznym zlokalizowanym w Poznaniu. Dokonujemy sprawnych napraw i wymian rozrządu, a także zajmujemy się chiptunigiemCzas całego procesu wymiany rozrządu jest zależny od zastosowanego w samochodzie rodzaju napędu. Wymiana łańcucha trwa znacznie dłużej, ponieważ często konieczny jest demontaż silnika i jego późniejszy montaż. To znacznie wydłuża czas wymiany rozrządu. Z kolei w przypadkach, w których moc z wału przenoszona jest przy pomocy paska, całość naprawy trwa znacznie krócej. Przy wymianie paska rozrządu należy również założyć nowy osprzęt (rolki prowadzące, napinacz). Warto pamiętać także o dokonaniu naprawy rozrządu po zakupie używanego auta, dzięki czemu będziemy mieć pewność, że nie dojdzie do nagłej awarii w trakcie eksploatacji. Zapraszamy mieszkańców Poznania i okolic na wymianę rozrządu w naszym zakładzie!

Wymiana paska i łańcucha rozrządu w Poznaniu

Nasz zakład zlokalizowany jest w południowo-zachodniej części Poznania, w dzielnicy Grunwald, przy ulicy Krzeszowickiej 25. Dokonujemy tanich i sprawnych wymian rozrządu w samochodach osobowych. 

Zapraszamy!