
Chiptuning Audi A4, A5, A6 B9 2.0TSI
Bardzo popularną wersją silnikową w Audi A4, A5 B9 czy innych modelach jak A6 jest 2.0TFSI/TSI 252KM. Jest to niemal identyczna jednostka napędowa jak w Golfie GTI, czy Skodzie VRS. Różni się częściowo osprzętem orazy tym, że w A4 silnik zamontowany jest wzdłużnie. Seryjne parametry pozwalają na komfortowa jazdę ale jeśli ktoś lubi poruszać się dynamicznie i mieć zapas mocy i momętu obrotowego pod nogą to mamy na to rozwiązanie.
Dla Audi A4, A5, A6 czy innych modeli 2.0TSI 252KM przygotowaliśmy specjalne pakiety mocy tj. Stage0,5, Stage1, Stage1+, dzięki temu każdy klient będzie mógł znaleźć coś na miarę swoich potrzeb:
Stage 0,5
Jest to modyfikacja dedykowana głównie do samochodów na gwarancji. W tym przypadku nie modyfikujemy oprogramowania w sterowniku silnika, tylko podłączamy zewnętrzny komputer sterujący JB4. Na rynku jest dostępnych bardzo dużo podobnych urządzeń, a my przetestowaliśmy praktycznie wszystkie z nich. Na tej podstawie wybraliśmy najlepsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie dostępne na rynku firmy Burger Motorsport. Sterownik zewnętrzny JB4 to jedyne tego typu urządzenie, które na bieżąco kontroluje AFR, dzięki czemu ECU może regulować dawkę paliwa i zapewniać odpowiedni skład mieszanki. Oprócz tego jest to jedyny BOX, na którym skrzynia DSG/S-Tronic pracuje prawidłowo - bez szarpnięć.
Przykładowe funkcje urządzęnia JB4 z modułem do komunikacji bezprzewodowej:
- Kontrola AFR
- Odczyt błędów
- Możliwość przełączania map
- Możliwość wykonywania logów - odczyt, zapis, wysyłanie
- Możliwość ograniczenia momentu obrotowego na pierwszych trzech biegach
- Możliwość ustawienia automatycznego kasowania błedu od katalizatora(przy wymianie DP na sportowy)
- Możliwość indywidualnego dostrojenia, w tym po montażu dodatkowego osprzętu jak intercooler, down pipe, układ dolotowy
a) Mapa1 - parametry wzrastają o ok 25KM/40NM
b) Mapa2 - parametry wzrastają o ok 35KM/50Nm
b) Mapa6 - idnywidualnie ustawiana, parametry wzrastają o ok 40-50KM/60-70Nm
Stage 1
1. Modyfikacja oprogramowania
a) Program basic - jest to delikatna modyfikacja, parametry wzrastają o ok 30KM/50Nm,
b) Program normal - mocniejsza modyfikacja, zalecane tylko paliwo 98okt, parametry wzrastają o ok 45-55KM/65-75Nm
Stage 1+
1. Modyfikacje mechaniczne
- Wydajniejszy intercooler
2. Modyfikacja oprogramowania ECU
a) Program normal - jest to modyfikacja dla paliwa 98 oktan, parametry wzrastają o ok 60-70KM/70-80Nm
3. Modyfikacja oprogramowania TCU
Każde A4 2.0TSI 252KM programowane jest przez złącze diagnostyczne, nie rozbieramy sterownika silnika.
Do każdego samochodu podchodzimy indywidualnie, a więc końcowe parametry podane powyżej są tylko orientacyjne.
Priorytetem nie jest dla nas uzyskanie jak największej mocy maksymalnej ale przede wszystkim jak najlepsza optymalizacja parametrów.
Należy pamiętać, że przeprowadzenie modyfikacjie w samochodzie na gwarancji może skutkowac jej utratą.
Poniżej kilka linków do wykresów Forda Focus RS, więcej przykładów można znaleźć na naszym profilu na FB