Chiptuning BMW F20 1.5T 118i 136KM

Silniki 1.6T zostały zastąpione nowymi trzy-cylindrowymi jednostkami 1.5T. Niestety z pomiarów wynika, że nie zawsze trzymają one seryjne parametry i czasami do serii może brakować nawet 10KM. Mimo tego po modyfikacji można osiągnąć parametry na poziomie 165-175KM, z bezpiecznym AFR. Niestety seryjne turbo nie pozwoli na zrobienie większej i bezpiecznej mocy, ponieważ jego wydajność jest ograniczona. Można "dmuchać" więcej ale niesie to tylko wzrost temperatury powietrza doładowanego i cofanie zapłonu. 

Jak przebiega proces chip tuningu BMW F20 118i 136KM?
Samochód wjeżdża na hamownię obciążeniową, na której sprawdzane są parametry - moc i moment obrotowy, a przy okazji parametry diagnostyczne takie jak AFR, boost, czy kąt wyprzedzenia zapłonu. Jeśli wszystko jest w normie przystępujemy do odczytu oprogramowania ze sterownika silnika. Robimy to bez rozklejania komputera. Odczyt wykonujemy przez złącze OBD lub na stole podłączając się pod piny komputera(urządzenie FLEX). Druga metoda jest bezpieczniejsza z uwagi na możliwość zrobienia backup'u. Po wykonaniu odczytu, program jest modyfikowany. Nanoszone są odpowiednie zmiany związane z paliwem, zapłonem, boostem, limiterami...następnie program jest wgrywany do sterownika silnika, a po jego instalacji w pojeździe rozpoczynamy testy na hamowni. Po sprawdzeniu rezultatów dokonywane są odpowiedni korekty, auto jest potem kolejny raz testowane i tak aż do uzyskania jak najlepszego efektu. 

Przykładowe wykresy - BMW F20 1.5T 118i 136KM