
Chiptuning Ford Focus MK4 1.5EB 150KM
Silnik 1.5EB znalazł zastosowanie już w modelu MK3fl oraz Mondeo MK5, czy S-maxie ale były to jednostki cztero-cylindrowe. W najnowszym Focusie MK4 znalazło się najnowsze dzieło inżynierów Forda. Silnik o pojemności 1.5l ale trzy-cylindrowy, który dodatkowo może w pewnych warunkach pracować na dwóch cylindrach. Dodatkow, aby było jeszcze bardziej ekologicznie Ford zastosował w MK4 filtr GPF, który niestety zabiera ok 10-15KM, czy raczej blokuje większy przyrost mocy przy chiptuningu. Silnik zużywa mało paliwa, jest naszym zdaniem lepszy od swojego cztero-cylindrowego poprzednika. Silnik 1.5EB to oczywiście jednostka turbo-doładowana i tutaj też względem poprzednika mamy do czynienia z lepszą turbosprężarką, pozwalającą na uzyskanie większego momentu obrotowego i jego dużą wartość w szerszym zakresie prędkości obrotowej silnika. Tak więc MK4 jedzie lepiej w serii, a po modyfikacji objedzie każde, nawet modyfikowane 1.5EB cztero-cyl.
Dla nowego Forda Focusa MK4 1.5EB 150/182KM przygotowaliśmy specjalne pakiety mocy tj. Stage1, Stage2, Stage3, dzięki temu każdy klient będzie mógł znaleźć coś na miarę swoich potrzeb:
Stage 1
1. Modyfikacja oprogramowania
a) Program basic - jest to upgrade do wersji 182KM, moment obrotowy zostaje bez zmian a moc wzrasta o ok 20-25KM
b) Program normal - mocniejsza modyfikacja, zalecane tylko paliwo 98okt, parametry wzrastają do ok 190-200KM/300-320Nm.
Stage 2
1. Modyfikacje mechaniczne
- Wydajniejszy intercooler
- GPF delete pipe
2. Modyfikacja oprogramowania
a) Program 98okt - jest to modyfikacja dla paliwa 98 oktan, parametry oscylują w okolicy 200-210KM/330-340Nm
b) Program 100okt - jest to modyfikacja dla paliwa 100 oktan, parametry oscylują w okolicy 210-220KM/335-350Nm
Stage 3
1. Modyfikacje mechaniczne
- Wydajniejszy intercooler
- GPF delete pipe
- Down pipe z sportowym katalizatorem
- Wydajniejsza turbosprężarka V1
2. Modyfikacja oprogramowania
a) Program 98okt - jest to modyfikacja dla paliwa 98 oktan, parametry oscylują w okolicy 230-235KM/370-380Nm
b) Program 100okt - jest to modyfikacja dla paliwa 100 oktan, parametry oscylują w okolicy 240-250KM/375-390Nm
Wszystkie podane wyżej parametry są tylko orientacyjne i mogą być inne dla każdego pojedynczego przypadku. W Focusie MK4 końcowe wyniki zależą również od rodzaju skrzyni biegów. W samochodach wyposażonych w skrzynie automatyczne maksymalny zakres modyfikacji to Stage1 normal. Skrzynia nie przeniesie więcej momentu obrotowego jak okolice 300-310Nm. Gdy już jesteśmy przy skrzyniach biegów to ciekawostką jest fakt, iż wersja 150KM ma dłuższą skrzynię manualną niż wersja 182KM, oznacza to mniejsze prędkości obrotowe silnika przy tych samych prędkościach, a co za tym idzie...mniejsze grzanie oleju, mniejsze zużycie paliwa ale jednocześnie mniejsza elastyczność. Bazowa wersja 182KM będzie bardziej elastyczna i szybsza ale przy dużych prędkościach zużycie paliwa może być większe i silnik z uwagi na większe obroty będzie grzał się mocniej.
Każdy Ford Focus MK4 1.5EB 150KM programowany jest przez złącze diagnostyczne, nie rozbieramy sterownika silnika.
Do każdego samochodu podchodzimy indywidualnie, a więc końcowe parametry podane powyżej są tylko orientacyjne.
Priorytetem nie jest dla nas uzyskanie jak największej mocy maksymalnej ale przede wszystkim jak najlepsza optymalizacja parametrów.
Należy pamiętać, że przeprowadzenie modyfikacje w samochodzie na gwarancji może skutkować jej utratą.
Poniżej kilka linków do wykresów Forda Focus RS, więcej przykładów można znaleźć na naszym profilu na FB
Przykładowe wykresy - Ford Focus MK4
Przykładowe wykresy - Ford Focus MK4
Przykładowe wykresy - Ford Focus MK4