Chiptuning Ford Focus RS 2.3EB 350KM

Chip tuning i modyfikacje mechaniczne Forda Focusa MK3 RS 2.3EB

W 2016r Ford wprowadził do swojej gamy samochodów kolejne wydanie Forda Focusa RS. Silnik 2.5T został zastąpiony nowszym i nowocześniejszym silnikiem 2.3EcoBoost o mocy 350KM. Niestety pomiary na wielu hamowniach potwierdzają, że rzeczywiste parametry odbiegają nieco od tych jakie powinny być. Moment obrotowy się zgadza ale moc maksymalna potrafi być mniejsza i wynieść ok 330-340KM. Nowy silnik jest wyposażony w szereg czujników, dzięki którym sterownik silnika czuwa nad bezpieczeństwem jednostki napędowej i dlatego, że na hamowniach ciężko zapewnić taką samą ilość powietrza i chłodzenie jak na drodze komputer po prostu ogranicza moc, żeby zapobiec ewentualnej usterce. Dzięki temu podczas codziennej jazdy ECU może zapobiec uszkodzeniu silnika użytkowanego przez niedoświadczonego użytkownika ale ogranicza to zdecydowanie możliwości pomiarowe. Naszym zdaniem nie należy się zbytnio przejmować wynikami otrzymanymi z hamowni podwoziowej jeśli moc nie jest mniejsza jak 330KM. W innym wypadku należy przypuszczać, że samochód nie miał odpowiedniego chłodzenia lub jest niesprawny albo w baku nalane jest paliwo kiepskiej jakości. Należy zaznaczyć, że EcoBoost z uwagi na niskiej jakości benzynę w Polsce powinien być zalewany paliwem 98okt i tylko na takim paliwie(lub o wyższej liczbie oktanowej) samochód może być strojony.

Dla nowego Forda Focusa RS 2.3EB przygotowaliśmy specjalne pakiety mocy tj. Stage1, Stage2, Stage3, dzięki temu każdy klient będzie mógł znaleźć coś na miarę swoich potrzeb:

Stage 1
1. Modyfikacja oprogramowania
a) Program basic - jest to delikatna modyfikacja, parametry wzrastają o ok 20KM/50Nm, 
b) Program normal - mocniejsza modyfikacja, zalecane tylko paliwo 98okt, parametry wzrastają o ok 30KM/70Nm

Stage 2
1. Modyfikacje mechaniczne
- Wydajniejszy intercooler
- Down pipe 
2. Modyfikacja oprogramowania 
a) Program 98okt - jest to modyfikacja dla paliwa 98 oktan, parametry oscylują w okolicy 390-400KM/550-550Nm
b) Program 100okt - jest to modyfikacja dla paliwa 100 oktan, parametry oscylują w okolicy 400-410KM/560-590Nm

Stage 2+
1. Modyfikacje mechaniczne
- Wydajniejszy intercooler
- Wzmocnione węże/przewody w układzie dolotowym
- Wzmocniony zawór upustowy
- Wzmozniony aktuator turbiny
- Sportowy układ dolotowy
- Down pipe 
2. Modyfikacja oprogramowania 
a) Program 98okt - jest to modyfikacja dla paliwa 98 oktan, parametry oscylują w okolicy 400-410KM/570-580Nm
b) Program 100okt - jest to modyfikacja dla paliwa 100 oktan, parametry oscylują w okolicy 410-420KM/580-620Nm

Stage 3
1. Modyfikacje mechaniczne
- Wydajniejsz turbospreżarka
- Wzmocniony zawór upustowy
- Wzmozniony aktuator turbiny
- Wydajniejszy intercooler
- Wzmocnione węże/przewody w układzie dolotowym
- Sportowy układ dolotowy
- Down pipe 
2. Modyfikacja oprogramowania 
a) Program 98okt - jest to modyfikacja dla paliwa 98 oktan, parametry oscylują w okolicy 440-450KM/570-580Nm
b) Program 100okt - jest to modyfikacja dla paliwa 100 oktan, parametry oscylują w okolicy 450-460KM/580-620Nm

1. W każdym z przypadków zalecamy nie przekraczać 600-620Nm. Przy opcji Stage3 sugerujemy wzmocnienie(zakucie) silnika w celu zwiększenia jego możliwości jak ewentualne poniesienie momentu obrotowego w okolice 650Nm
2. Prosimy mieć na uwadze, że samochód samochodowi nie jest równy. W jednym przypadku przy np. Stage2 można osiągnąć to samo co przy stage2+ w przypadku innego egzemplarza.
3. Końcowa cena wybranego pakietu zależy od kilku czynników, tj. od tego jakiej marki części tuningowe wybierze klient. My stosujemy tylko sprawdzone i najlepsze komponenty, najlepszych producentów.

  • Intercooler -  stosujemy tylko dwa rozwiązania, które wypadły najlepiej podczas testów na hamowni: Airtec oraz Mountune
  • DP(down pipe) -  tutaj do wyboru mamy trzy opcje: DP bez katalizatora(najtańsza opcja), DP z katalizatorem euro3/4 lub euro6(opcja najdroższa). 

4. Oprócz podanych wyżej modyfikacji możemy przygotować Twojego Focusa RS do użytkowania na torze. Wykonamy cały projekt od A do Z, łącznie z montażem wyścigowego osprzętu, klatki bezpieczeństwa, czy innych elementów jakie będziesz potrzebował. Paleta możliwości jest bardzo szeroka. Możemy spersonalizować Twój samochód dokładnie pod Twoje wymagania i oczekiwania.

Do tuningowanego Forda Focusa RS MK3 zaleca się również wymianę kilku innych elementów, które nie mają wpływu na możliwość uzyskania większej mocy ale poprawiają jakość prowadzenia samochodu i zastępują seryjne części, które niestety źle sobie radzą z większym niż fabryczny momentem obrotowym. Jesteśmy autoryzowanym dealerem firmy Mountune, która przetestowała i wprowadziła do swojej oferty, szereg mocniejszych komponentów do tuningu Focusa RS z silnikiem 2.3 EB. Można u nas zamówić wszystkie części dostępne w ofercie Mountune. W Focusie RS zalecamy wymianę trzech części:

  • Billet short-shift arm - RS
  • Power Takeoff Unit (PTU) Brace - RS
  • Roll restrictor - RS

Każdy Ford Focus RS programowany jest przez złącze diagnostyczne, nie rozbieramy sterownika silnika.
Do każdego samochodu podchodzimy indywidualnie, a więc końcowe parametry podane powyżej są tylko orientacyjne.
Priorytetem nie jest dla nas uzyskanie jak największej mocy maksymalnej ale przede wszystkim jak najlepsza optymalizacja parametrów.
Należy pamiętać, że przeprowadzenie modyfikacjie w samochodzie na gwarancji może skutkowac jej utratą.
Poniżej kilka linków do wykresów Forda Focus RS, więcej przykładów można znaleźć na naszym profilu na FB

Przykładowe wykresy - Ford Focus RS 2.3EB

Przykładowe wykresy - Ford Focus RS 2.3EB

Przykładowe wykresy - Ford Focus RS 2.3EB

Przykładowe wykresy - Ford Focus RS 2.3EB