Chiptuning Ford Mondeo MK5 2.0TDCI 150KM
W Fordzie Mondeo MK5 mamy do wyboru dwa warianty mocy silnika DW10F. Słabsza wersja ma 150KM ale jet to mechanicznie tożsama z wersją 180KM, dlatego możemy uzyskać bardzo wysykie przyrosty po modyfikacji. Moc można podnieść na trzy sposoby.
1. Stage 0,5 - moc zostaje podniesiona za pomocą sterownika zebnętrznego typu BOX. W wersji 150KM jego instalacja naszym zdaniem nie ma najmniejszego sensu z uwagi na to, że identyczne niewielkie przyrosty uzyskamy poprzez upgrade, czyli w okolicy 20KM/40Nm
2. Upgrade do wersji 180KM - polega ona na zmianie konfigurracji w PCM, dzięki czemu sterownik wie, że ma pracować tak jak w wersji 180KM. Przyrosty oscyluja w okolicy 20KM/40Nm
3. Stage 1 - chiptuning, czyli modyfikacja programu w sterowniku silnika. Parametry po modyfikacji oscylują w okolicy 200-210KM/440-460Nm.