
Renault Megane MK4 RS 280/300KM stage1 i stage2
Chip tuning i modyfikacje mechaniczne Renault Megane MK4 RS i RS Trophy
Renault Megane MK4 RS był dla wielu osób zaskoczeniem zarówno pod względem wyglądu jak i silnika. Renault zrezygnował z kultowgo i znanego od lat motoru 2.0 i do nowego modelu wprowadził jdnostkę 1.8 opartą o układ wtryskowy Hitachi. Dodatkowo pojawiła się automatyczna szybka automatyczna skrzynia biegów EDC. Niestety jak na razie strownik skrzyni biegów nie jest programowalny więc nic nie da się tutaj poprawić. Na szczęście z sterownikiem silnika nie ma najmeniszego problemu, więc tutaj możemy się pobawić.
Dla nowej Megane MK4 RS przygotowaliśmy specjalne pakiety mocy tj. Stage1 i Stage2:
Stage 1
1. Modyfikacja oprogramowania
a) Program basic - jest to delikatna modyfikacja, parametry wzrastają o ok 15KM/40Nm,
b) Program normal - mocniejsza modyfikacja, zalecane tylko paliwo 98okt, parametry wzrastają o ok 25KM/60Nm
Stage 2
1. Modyfikacje mechaniczne
- Wydajniejszy intercooler
- Down pipe
- GPF delete pipe
2. Modyfikacja oprogramowania
a) Program 98okt - jest to modyfikacja dla paliwa 98 oktan, parametry oscylują w okolicy 330-340KM/460-480Nm
b) Program 100okt - jest to modyfikacja dla paliwa 100 oktan, parametry oscylują w okolicy 335-350KM/460-500Nm
1. W każdym z przypadków zalecamy nie przekraczać ok 500Nm zwłąszcza przy EDC której możliwości tuningowe nie sa jeszcze tak dobrze znane.
2. Prosimy mieć na uwadze, że samochód samochodowi nie jest równy. W jednym przypadku przy np. Stage2 można osiągnąć to samo co przy stage2+ w przypadku innego egzemplarza.
3. Cena pakietu jest zależna od kilku czynników, tj. od tego jekie części tuningowe wybierzesz. My zalecamy tylko sprawdzone i najlepsze podzeposły, topowych producentów.
- Intercooler - stosujemy tylko dwa rozwiązania, które wypadły najlepiej podczas testów na hamowni: Airtec oraz Wagner,
- DP(down pipe) - tutaj do wyboru mamy trzy opcje: DP bez katalizatora(najtańsza opcja), DP z katalizatorem euro3/4 lub euro6(opcja najdroższa).
- GPF/OPF delete pipe - wersja z rezonatorem(cicha) lub wersja bez rezonatora(głośna)
4. Oprócz podanych wyżej modyfikacji możemy przygotować Megane MK4 RS do użytkowania na torze. Wykonamy cały projekt od A do Z, łącznie z montażem wyścigowego osprzętu, klatki bezpieczeństwa, czy innych elementów jakie będziesz potrzebował. Paleta możliwości jest bardzo szeroka. Możemy spersonalizować Twój samochód dokładnie pod Twoje wymagania i oczekiwania.
Chiptuning każdej Meganki RS wykonujemy przez złącze diagnostyczne, nie rozbieramy sterownika silnika.
Do każdego samochodu podchodzimy indywidualnie, a więc końcowe parametry podane powyżej są tylko orientacyjne.
Priorytetem nie jest dla nas uzyskanie jak największej mocy maksymalnej ale przede wszystkim jak najlepsza optymalizacja parametrów.
Auto możemy również wystroić zdalnie/online za pomocą naszego programatora CarFLASHER
Należy pamiętać, że każda ingerencja w samochodzie na gwarancji może skutkować jej utratą.
Wykresy można znaleźć na naszym profilu na FB: Facebook TuneFORCE
Przykładowe wykresy - Megane MK4 RS