
Chiptuning Porsche Panamera 4S 2.9T V6 440KM E-Hybrid
Gdy Porsche wprowadziło do swojej oferty hybrydy wielu sceptyków pisało o tym, że to koniec Porsche, że w typowo sportowym aucie nie ma miejsca na żadne hybrydy...z biegiem czasu wszyscy się do nich przyzwyczaili i zmienili o nich całkowicie zdanie. Niestety strach przed nowym i nieznanym powodował, że ludzie wymyślali różne, naprawdę dziwne i wyimaginowane teorie o tym jak ten napęd jest zły.
Porsche to nie Toyota i to nie są hybrydy takie jak znamy z np. z Priusa, które w połączeniu z małymi, nie doładowanymi silnikami po prostu irytowały brakiem mocy i momentu obrotowego. Słychać było wycie silnika, które nie przekładało się na przyspieszenie. W Porsche jest zupełnie inaczej. Silnik elektryczny wspomaga napęd spalinowy, dzięki czemu auto zużywa mniej paliwa i jest jeszcze mocniejsze. Silnik 2.9T to nowa i bardzo podatna na modyfikacje jednostka napędowa z nowoczesny układem wtryskowym.
Prawdopodbnie jesteśmy pierwszą firmą w Polsce, która zmodyfikowała Panamerę E-Hybrid 2.9T E-Hybrid 440KM. Z uwagi na to, że jest to całkiem nowy układ wtryskowy zastosowany został bardzo nowoczesny sterownik silnika ale nie stanowi on dla nas większego problemu. Nie rozbieramy komputera, a auto możemy programować przez złącze OBD.
Samochód rewelacyjnie trzyma seryjne parametry, a nawet potrafi wygenerować moc w okolicy 450-470KM, co widać na przykładowym wykresie. Po modyfikacji(stage1) uzyskujemy ok 600KM/800Nm jest to bezpieczna modyfikacja do bezpiecznego użytkowania samochodu na co dzień.
Parametry zmierzone na hamowni 4x4:
➡️ seria 470KM/690Nm
➡️ mod 605KM/780Nm
Plusy tuningu:
✅Większa elastyczność
✅Lepsze przyspieszenie
✅Spalanie na tym samym poziomie lub mniejsze