
Chiptuning Skoda Superb 2.0TDI 150KM i 190KM
Skoda Superb III najczęściej występowała z jednym z dwóch diesli pod maską, czyli silnikiem 2.0TDI w wersji 150KM i w wersji 190KM
W zależności od tego czy samochód jest na gwarancji, czy już nie oferujemy dwa rodzaje modyfikacji:
1. Stage 0,5 - moc zostaje podniesiona za pomocą zewnętrznego sterownika. Mamy w ofercie urządzenia kilku producentów ale bez znaczenia, które z nich zastosujemy to możemy liczyć na przyrosty rzędu 15-20KM/40-50Nm.
2. Stage 1 - czyli modyfikacja programu w sterowniku silnika. Pod względem możliwych osiągów jest to opcja dużo lepsza niż moduł zewnętrzny. W przypadku silników w wersji 150KM parametry po modyfikacji oscylują w okolicy 180-190KM, a w przypadku silników w wersji 190KM możemy zrobić ok 220-230KM. Moment obrotowy również się poprawia w zakresie większym niż przy stage 0,2. Przyrost momentu obrotowego oscyluje w okolicy 60Nm do nawet 80Nm, które naprawdę czuć pod nogą. Do wyboru są dwie opcje Stage1:
- stage1 normal - modyfikacja zwiększająca moc o ok 20KM/40-50Nm delikatny boost, mniejsze spalanie i duże bezpieczeństwo
- stage1 strong - modyfikacja zwiększająca moc o ok 30-35KM/60-80Nm dużo boost, limitery podniesione na wyższe wartości, mniejsze spalanie. Przy wersji strong w samochodach z mocą 190KM obligatoryjnie powinno się zmodyfikować program w skrzyni biegów. W wersjach 150KM nie ma takiej konieczności ale również zalecamy to zrobić.
Dodatkowo przy wykonywaniu modyfikacji stage 1 możemy przeprogramować sterownik skrzyni biegów, tak aby skrzynia DSG pracowała lepiej i przyjemniej. Jest to modyfikacja zalecana i dodatkowo płatna. Obejmuje modyfikacje limiterów momentu obrotowego, zwiększenie ciśnienia na sprzęgłach oraz zoptymalizowanie czasów przełączań biegów i inne zalecane ustawienia.
3. Stage 1 ONLINE - jest to rozwiązanie takie jak standardowy stage1 wykonywany u nas w firmie, tylko modyfikacja odbywa się za pomocą przenośnego programatora CarFLASHER Tutaj również do wyboru są dwie opcje modyfikacji stage1, czyli normal i strong. Przy zakupie pakietu obie modyfikacje masz w pakiecie i możesz je sobie wgrywać w dowolnym momencie. CarFLASHER to przenośny programator, którym sam sobie możesz wgrać modyfikacje do swojego samochodu.
Tutaj przeczytasz więcej na temat programatora: PROGRAMATOR CARFLASHER.
Tutaj możesz zamowić nasz programator: SKLEP CARFLASHER
- stage1 normal - modyfikacja zwiększająca moc o ok 20KM/40-50Nm delikatny boost, mniejsze spalanie i duże bezpieczeństwo
- stage1 strong - modyfikacja zwiększająca moc o ok 30-35KM/60-80Nm dużo boost, limitery podniesione na wyższe wartości, mniejsze spalanie. Przy wersji strong w samochodach z mocą 190KM obligatoryjnie powinno się zmodyfikować program w skrzyni biegów. W wersjach 150KM nie ma takiej konieczności ale również zalecamy to zrobić.
Silniki 2.0TDI w Skodzie mają rożne oznaczenia w zależności od roku produkcji i typu układu wtryskowego ale z punktu widzenia chip tuningu nie ma to znaczenia ponieważ jest to wszystko praktycznie to samo i wyniki po modyfikacji są identyczne. To co uzyskamy po tuningu zależy bardziej od stanu konkretnej jednostki napędowej niż od kodu silnika jaki jest w aucie. Najczęściej występujące kody silników to: crl, crlb, crlc, dfg, dfga, dfgc, dfcs, dfca, dsr