
Skoda Superb 2.0TSI 280KM i 272KM
Najmocniejsza wersja silnika benzynowego montowanego w Superbie to 2.0TSI, który ma 280KM w wersji bez GPF oraz 272KM w wersji z GPF. Jednostka ta jest bardzo dobrą bazą do modyfikacji. Jest to ten sam silnik, co w Golfie R i Audi S3. W przypadku Skody Superb 2.0TSI 280KM/282KM mamy w ofercie trzy rodzaje modyfikacji:
1. Stage 0,5 - moc zostaje podniesiona za pomocą zewnętrznego sterownika. Do silników TSI jednym zalecanym przez nas rozwiązaniem jest urządzenie JB4. Umożliwia ono uzyskanie takich samych parametrów jakie uzyskujemy przy stage 1 i stage 2. Jest to rozwiązanie do samochodów na gwarancji. Zmniejsza ono znacznie ryzyko jej utraty.Po przetestowaniu praktycznie wszystkich dostępnych na rynku urządzeń zewnętrznych dzięki którym mozna podnieść moc wybraliśmy jedno, bezkonkurencyjne rozwiązanie jakim jest moduł firmy Burger Motrosport, czyli JB4. Co przekonało nas do JB4? Przede wszystkim JB4 jako jedyn urządzenie na rynku kontroluje AFR, co jest tak naprawdę najważniejszym parametrem w modyfikowanych samochodach. Oprócz kontroli AFR, JB4 podłączony jest pod złącze diagnostyczne pojazdu, co umożliwia odczytywanie błędów i ich kasowanie oraz daje możliwość logowania wielu parametrów pracy silnika.Oprócz tego JB4 umożliwia:
- Indywidualne strojenie poprzez tworzenie własnej mapy
- Kilka programów do wyboru,w tym jeden do indywidualnej parametryzacji
- Odczyt i kasowanie błędów
- Odczyt parametrów pracy silnika
- Zapis logów w czasie rzeczywistym
- Kalkulacja szacowanego momentu obrotowego i mocy silnika
- Możliwość bezpośredniego wysłania plików z logami na adres mail
i wiele innych ciekawych dodatków
2. Stage 1 - jest to podstawowe podniesienie mocy poprzez modyfikację programu w sterowniku silnika. Pozwala na uzyskanie ok 340KM/440Nm. Nie zalecane w samochodach na gwarancji z uwagi na wysokie ryzyko jej utraty. W Skodzie Superb tłumik środkowy jest elementem, który znacząco ogranicza możliwości tuningowe z uwagi na restrykcyjny przepływ, dlatego zalecamy jego modyfikację. Najtańszym rozwiązaniem jest wymiana tłumika środkowego, na tłumik który z zewnątrz wygląda identycznie ale w środku jest zbudowany zupełnie inaczej. Wizualnie auto nadal wygląda jak seria. Tłumik, który idealnie pasuje, to puszka z Golfa R 2.0TSI 300/310KM. Innym nieco droższym rozwiązaniem jest wymiana środkowej sekcji układu wydechowego na wersję tuningową lub całkowite wyrzucenie tłumika środkowego. Naszym zdaniem do rodzinnej Skody Superb najlepsze rozwiązanie to tłumik z Golfa R. Co daje wymiana tłumika? Możliwość zrobienia ok 10-15KM więcej w stage1. Wersja 272KM z GPF ma już fabryczni zamontowany wydajniejszy tłumik i nie trzeba go wymieniać.
3. Stage 2 - jest to modyfikacja programu w ECU oraz kilka zmian mechanicznych, takich jak: montaż wydajniejszego intercoolera, modyfikacja układu wydechowego, modyfikacja układu dolotowego. Pozwala na uzyskanie parametrów w okolicy 390-410KM/480-520Nm. Przy przekraczaniu 500Nm wymagana jest kalibracja programu w skrzyni DSG. Opcje wykonania stage2:
a) Stage2 basic - najtańsze rozwiązanie, gwarantujące najlepszy stosunek ceny do uzyskanych parametrów. Auto w pełni zachowuje cechy samochodu cywilnego. Realne parametry jakie można uzyskać to ok 370-380KM/470-480Nm. Modyfikacja obejmuje:
- wymiana intercoolera na wydajniejszy(Forge, Wagner)
- modyfikacja centralnej części układu wydechowego, obejmującca tłumik środkowy.
- modyfikacja programu w sterowniku silnika
- modyfikacja programu skrzyni biegów
b) Stage2 - tzw. pełny stage2. Realne parametry jakie można uzyskać to ok 390-400KM/480-520Nm. Modyfikacja obejmuje:
- wymiana intercoolera na wydajniejszy(Forge, Wagner)
- modyfikacja centralnej części układu wydechowego, obejmująca tłumik środkowy
- modyfikacja układu dolotowego
- wymiana DP na wersję sportową
- modyfikacja programu w sterowniku silnika
- modyfikacja programu skrzyni biegów