
Regeneracja DPF, GPF, FAP i katalizatorów SCR
Czyszczenie DPF, FAP, GPF, OPF
O tym jak wygląda proces czyszczenia czy regeneracji DPF można napisać książkę ale dla użytkownika najważniejsze jest to co tutaj opisalismy - w duzym skrócie i uproszczeniu. Cała procedura może wyglądać nieco inaczej zależności od konkretnego przypadku. Opis poniżej obrazuje jakie mniej więcej czynności wykonywane są z filtrami DPF. Dzięki temu klient wie co będzie się działo z jego filtrem cząstek stałych(DPF).


Regeneracja DPF
Musimy pamiętać, że w przypadku filtrów cząstek stałych DPF, w materiale z których są wykonane znajdują się metale szlachetne - które z każdym przejechanym kilometrem i kolejnymi gramemi zneutralizowanej sadzy utleniają się, a filtr DPF traci swoje właściwości. W wielu przypadkach, mimo wykonania poprawnej regeneracji DPF nie działa prawidłowo i nie neutralizuje sadzy. W takich sytuacjach trzeba wymienić wkład filtra DPF na fabrycznie nowy, lub regenerowany z auta po-testowego, czy innego z niewielkim przebiegiem. W grę wchodzi również wymiana całej puszki z filtrem DPF, czy tłumika z katalizatorem SCR. Gdy filtr zostanie wymieniony na nowy lub gdy zostanie wyczyszczony/zregenerowany itp. konieczne jest przeprowadzeni niezbędnych procedur adaptacyjnych oraz kasowanie błędów. Czujnik różnicy ciśnień powinien zostać obligatoryjnie zmieniony na fabrycznie nowy. Nalezy również wykonać adaptacje/kalibracjeczujnik różnicy ciśnień jeśli jest ona wymagana. Wymiana czujków temperatury spalin jest również zalecana. W skrócie można założyć, że regeneracja filtra DPF składa się z kilku etapów, a poniżej znajdziesz najważniejsze z nich. Zakładamy tutaj, że klient dostarcza nam cały samochód, a nie zdemontowaną puszkę.
Przebieg usługi czyli regeneracja DPF krok po kroku:
- Demontaż filtra DPF z samochodu.
- Oszacowanie jak mocno filtra jest zapchany oraz wizualne sprawdzenie(o ile jest to możliwe) czy struktura filtra nie jest uszkodzona - stopnia lub pęknięta
- Jesli jest taka potrzeba - demontaż wkładu filtra DPF i poddanie go procesowi oczyszczania z sadzy i innych osadów, które znajdują się w filtrze. Filtry regenerowane/czyszczone są w specjalnie do tego zaprojektowanych urządzeniach. Poddawane są obróbce termicznej, termo-chemicznej lub innej, odpowiednio dobranej do konkretnego rodzaju filtra DPF, czy stopnia jego zabrudzenia.
- Test czy filtr DPF nie jest uszkodzony i jaką ma przepustowość.
- Montaż wkładu filtra, wraz z fabrycznie nową wkładką termiczną - jeśli wkłąd był demontowany
- Montaż filtra DPF do samochodu.
- Testy i adaptacje

Ogromne doświadczenie z pracy przy filtrach cząstek stałych i katalizatorach SCR pozwoliło nam opracować innowacyjne i nowoczesne sposoby przywracania filtrów do bardzo dobrego stanu. Skontaktuj się z jednym z naszych dealerów - Poznań, Piła, Wałbrzych, Trójmiasto, Pawłowice, Komorniki