Co to jest FILTR CZĄSTEK STAŁYCH?
DPF, czyli filtr cząstek stałych to element układu wydechowego do zatrzymywania i neutralizowania cząstek sadzy. Więcej informacji na temat budowy filtra DPF: kliknij aby przeczytać więcej
Usuwanie, regeneracja czy wymiana?
Oferujemy wszystkie usługi związane z filtrami cząstek stałych, z naszego punktu widzenia lepszym rozwiązaniem jest regeneracja lub wymiana filtra DPF. Dzięki temu klient co jakiś czas do nas powraca na ewentualne wypalanie serwisowe, czy inne naprawy związane z filtrem. W sytuacji, gdy klient zdecyduje się na usuniecie filtra to jest to dobre rozwiązanie z jego punktu widzenia. Pozbywa się na zawsze źródła potencjalnych problemów. Dlatego większość klientów wybiera ostateczne rozwiązanie kwestii filtra DPF. Wymiana filtra DPF wymagana jest w sytuacji, gdy stary filtr jest uszkodzony fizycznie(pęknięty, stopiony) lub gdy z jakiegoś powodu nie da się zregenerować oryginalnego filtra(samochody z dużymi przebiegami). Posiadamy całą gamę różnych produktów, w różnych cenach, tak więc każdy znajdzie u nas odpowiednie rozwiązanie dla swoich potrzeb.
Jaka jest trwałość wykonanej usługi?
Wszystko zależy od tego jaki rodzaj usługi będzie wykonywany oraz od konkretnego przypadku, czyli marki, modelu samochodu i jego przebiegu i stopnia zużycia. Zakładając, że auto jest sprawne wygląda to mniej więcej tak:
PRZEBIEG | Do 50tyś km | 51-100tys km | 101-150tyś km | 151-200tyś km |
WYPALANIE SERWISOWE | 150tyś km | 100tys km | 50tyś km | 20tyś km |
CZYSZCZENIE CHEMICZNE | 150tyś km | 100tyś km | 50tyś km | 20tyś km |
REGENERACJA DPF | 200tys km | 150tyś km | 100tyś km | 50tyś km |
NOWY DPF | 200tyś km | 150tys km | 100tys km | 50tys km |
WYŁĄCZENIE DPF* | bezterminowe | bezterminowe | bezterminowe | bezterminowe |
Jak to robicie, jak wygląda usunięcie DPF?
W pierwszej kolejności przystępujemy do diagnostyki, póżniej filtr jest usuwany fizycznie, a na końcu zajmujemy się modyfikacją oprogramowania. Więcej informacji znajduje się tutaj: Usuwanie DPF
Czy usunięcie DPF jest odwracalne?
Modyfikacja jest odwracalna, po naprawie/wymianie filtra DPF wgrywa się oryginalny program do sterownika silnika i wszystko wraca do stanu pierwotnego. Zawsze należy pamiętać o tym, że samochód MUSI być sprawny przed ponownym montażem filtra.
Usunięcie DPF jako pomoc w analizie problemu?
Po wyprogramowaniu filtra DPF reszta podzespołów działa tak samo jak wcześniej i jest możliwa ich diagnostyka. Po wyłączeniu obsługi filtra DPF następuje zmiana priorytetów błędów, oznacza to, że błędy o mniejszym znaczeniu od tych związanych z DPF zyskuja większa ważność. Dzięki temu w czasie diagnostyki samochodu udaje się zobaczyć błędy jakich wcześniej nie było, a które mogą powiedzieć nam o ewentualnej awarii mogącej miec wpływ na DPF.
Usunięcie DPF - co z przeglądem i przepisami?
Należy pamiętać o tym, że usunięcie PDFa jest nielegalne. Samochód z wymontowanym filtrem nie może jeździć po drogach publicznych. Nasza firma usuwa tylko niedziałające, niesprawne i uszkodzone filtry, po to aby klient miał udrożniony układ wydechowy do uruchomienia, diagnostyki pojazdu i jego naprawy przed ponownym zamontowaniem filtra. Na podstawie obserwacji i rozmów z naszymi klientami można wysnuć wniosek, że auto z usuniętym/uszkodzonym wkładem filtra DPF przechodzi przegląd pod kilkoma warunkami: - Obudowa filtra nie może zostać wymontowana z samochodu - Katalizator/y nie może zostać wymontowany z samochodu - Silnik i osprzęt muszą być sprawne tak aby auto nadmiernie nie dymiło i spełniło normę
Na jaki okres czasu udzielana jest gwarancja?
W zależności od rodzaju usługi, wieku i przebiegu auta dajemy od 6 do 24 miesięcy gwarancji.
Czy auto z DPFem można chipować?
Tak, z tym że w wielu przypadkach program nie może być tak mocny jak w samochodzie bez DPF.