Co to jest FILTR CZĄSTEK STAŁYCH?

DPF, czyli filtr cząstek stałych to element układu wydechowego do zatrzymywania i neutralizowania cząstek sadzy. Więcej informacji na temat budowy filtra DPF: kliknij aby przeczytać więcej

Usuwanie, regeneracja czy wymiana?

Oferujemy wszystkie usługi związane z filtrami cząstek stałych, z naszego punktu widzenia lepszym rozwiązaniem jest regeneracja lub wymiana filtra DPF. Dzięki temu klient co jakiś czas do nas powraca na ewentualne wypalanie serwisowe, czy inne naprawy związane z filtrem. W sytuacji, gdy klient zdecyduje się na usuniecie filtra to jest to dobre rozwiązanie z jego punktu widzenia. Pozbywa się na zawsze źródła potencjalnych problemów. Dlatego większość klientów wybiera ostateczne rozwiązanie kwestii filtra DPF. Wymiana filtra DPF wymagana jest w sytuacji, gdy stary filtr jest uszkodzony fizycznie(pęknięty, stopiony) lub gdy z jakiegoś powodu nie da się zregenerować oryginalnego filtra(samochody z dużymi przebiegami). Posiadamy całą gamę różnych produktów, w różnych cenach, tak więc każdy znajdzie u nas odpowiednie rozwiązanie dla swoich potrzeb.

Jaka jest trwałość wykonanej usługi?

Wszystko zależy od tego jaki rodzaj usługi będzie wykonywany oraz od konkretnego przypadku, czyli marki, modelu samochodu i jego przebiegu i stopnia zużycia. Zakładając, że auto jest sprawne wygląda to mniej więcej tak:
PRZEBIEG Do 50tyś km 51-100tys km 101-150tyś km 151-200tyś km
WYPALANIE SERWISOWE 150tyś km 100tys km 50tyś km  20tyś km
CZYSZCZENIE CHEMICZNE 150tyś km 100tyś km 50tyś km  20tyś km
REGENERACJA DPF 200tys km 150tyś km 100tyś km  50tyś km
NOWY DPF 200tyś km 150tys km 100tys km  50tys km
WYŁĄCZENIE DPF* bezterminowe bezterminowe bezterminowe bezterminowe

Jak to robicie, jak wygląda usunięcie DPF?

W pierwszej kolejności przystępujemy do diagnostyki, póżniej filtr jest usuwany fizycznie, a na końcu zajmujemy się modyfikacją oprogramowania. Więcej informacji znajduje się tutaj: Usuwanie DPF

Czy usunięcie DPF jest odwracalne?

Modyfikacja jest odwracalna, po naprawie/wymianie filtra DPF wgrywa się oryginalny program do sterownika silnika i wszystko wraca do stanu pierwotnego. Zawsze należy pamiętać o tym, że samochód MUSI być sprawny przed ponownym montażem filtra.

Usunięcie DPF jako pomoc w analizie problemu?

Po wyprogramowaniu filtra DPF reszta podzespołów działa tak samo jak wcześniej i jest możliwa ich diagnostyka. Po wyłączeniu obsługi filtra DPF następuje zmiana priorytetów błędów, oznacza to, że błędy o mniejszym znaczeniu od tych związanych z DPF zyskuja większa ważność. Dzięki temu w czasie diagnostyki samochodu udaje się zobaczyć błędy jakich wcześniej nie było, a które mogą powiedzieć nam o ewentualnej awarii mogącej miec wpływ na DPF.

Usunięcie DPF - co z przeglądem i przepisami?

Należy pamiętać o tym, że usunięcie PDFa jest nielegalne. Samochód z wymontowanym filtrem nie może jeździć po drogach publicznych. Nasza firma usuwa tylko niedziałające, niesprawne i uszkodzone filtry, po to aby klient miał udrożniony układ wydechowy do uruchomienia, diagnostyki pojazdu i jego naprawy przed ponownym zamontowaniem filtra. Na podstawie obserwacji i rozmów z naszymi klientami można wysnuć wniosek, że auto z usuniętym/uszkodzonym wkładem filtra DPF przechodzi przegląd pod kilkoma warunkami: - Obudowa filtra nie może zostać wymontowana z samochodu - Katalizator/y nie może zostać wymontowany z samochodu - Silnik i osprzęt muszą być sprawne tak aby auto nadmiernie nie dymiło i spełniło normę

Na jaki okres czasu udzielana jest gwarancja?

W zależności od rodzaju usługi, wieku i przebiegu auta dajemy od 6 do 24 miesięcy gwarancji.

Czy auto z DPFem można chipować?

Tak, z tym że w wielu przypadkach program nie może być tak mocny jak w samochodzie bez DPF.