Ford Fiesta ST MK8 Stage1, Stage2, Stage3

Chip tuning i modyfikacje mechaniczne Forda Fiesty ST MK8 1.5EB 200KM

Ford Fiesta ST MK8 to najnowszy usportowiony model Fiesty MK8, która zastąpiła sprawdzoną konstrukcję MK7. Nowa Fiesta to nie tylko zupełnie inna, płyta podwoziowa...MK8 to całkowicie inny technologicznie samochód, który jest po prostu dużo bardziej nowoczesny, bezpieczniejszy i lepszy pod względem osiągów i trakcji. Sprawdzą i naprawdę niezawodny silnik 1.6EB zastąpiła jednostka o pojemności 1.5EB...i tylko trzech cylindrach. Na początku niemal wszyscy podeszli do tej nowinki sceptycznie...no bo jak to...mniejsza pojemność i trzy cylindry? To się nie może udać...a jednak...okazało się, że nowa jednostka napędowa zapewnia świetne osiągi i jest również podatna na tuning jak 1.6EB. 

Dla nowej Fiesty ST MK8 1.5EB przygotowaliśmy specjalne pakiety mocy tj. Stage1, Stage2, Stage3, dzięki temu każdy klient będzie mógł znaleźć coś na miarę swoich potrzeb:

Stage 1
1. Modyfikacja oprogramowania
a) Program basic - jest to delikatna modyfikacja, parametry wzrastają o ok 20KM/50Nm, 
b) Program normal - mocniejsza modyfikacja, zalecane tylko paliwo 98okt, parametry wzrastają o ok 30KM/60Nm

Stage 2
1. Modyfikacje mechaniczne
- Wydajniejszy intercooler
- Down pipe 
- GPF delete pipe
2. Modyfikacja oprogramowania 
a) Program 98okt - jest to modyfikacja dla paliwa 98 oktan, parametry oscylują w okolicy 250-260KM/380-400Nm
b) Program 100okt - jest to modyfikacja dla paliwa 100 oktan, parametry oscylują w okolicy 260-270KM/390-410Nm

Stage 3
1. Modyfikacje mechaniczne
- Wydajniejsza turbosprężarka
- Wydajniejszy intercooler
- Sportowy układ dolotowy
- Sportowy down pipe i układ wydechowy
2. Modyfikacja oprogramowania 
a) Program 98okt - jest to modyfikacja dla paliwa 98 oktan, parametry oscylują w okolicy 285-295KM/400-410Nm
b) Program 100okt - jest to modyfikacja dla paliwa 100 oktan, parametry oscylują w okolicy 295-310KM/410-420Nm

1. W każdym z przypadków zalecamy nie przekraczać ok 440-450Nm. Przy opcji Stage3 sugerujemy wzmocnienie(zakucie) silnika w celu zwiększenia jego możliwości jak ewentualne poniesienie momentu obrotowego w okolice 500Nm.  
2. W przypadku Stage3 należy liczyć się również z tym, że przy mocach rzędu 300KM i większych należy używać tylko paliwa 100oktan.
3. Prosimy mieć na uwadze, że samochód samochodowi nie jest równy. W jednym przypadku przy np. Stage2 można osiągnąć to samo co przy stage2+ w przypadku innego egzemplarza.
4. Końcowa cena wybranego pakietu zależy od kilku czynników, tj. od tego jakiej marki części tuningowe wybierze klient. My stosujemy tylko sprawdzone i najlepsze komponenty, najlepszych producentów.

  • Intercooler -  stosujemy tylko dwa rozwiązania, które wypadły najlepiej podczas testów na hamowni: Airtec oraz Wagner
  • DP(down pipe) -  tutaj do wyboru mamy trzy opcje: DP bez katalizatora(najtańsza opcja), DP z katalizatorem euro3/4 lub euro6(opcja najdroższa). 
  • GPF/OPF delete pipe - wersja z rezonatorem(cicha) lub wersja bez rezonatora(głośna)

4. Oprócz podanych wyżej modyfikacji możemy przygotować Fiestę ST MK8 do użytkowania na torze. Wykonamy cały projekt od A do Z, łącznie z montażem wyścigowego osprzętu, klatki bezpieczeństwa, czy innych elementów jakie będziesz potrzebował. Paleta możliwości jest bardzo szeroka. Możemy spersonalizować Twój samochód dokładnie pod Twoje wymagania i oczekiwania.
5. Przy modyfikacjach stag2 i stage3 obligatoryjnie dezaktywujemy funkcję COD(cylinder of demand) z uwagi na bezpieczeństwo jednostki napędowej(termika). Dodatkowo należy pamiętać, że wydech musi zostać rozluźniony poprzez montaż DP(baz katalizatora lub z sportowym katalizatorem) oraz poprzez usunięcie filtra GPF/OPF w zamian którego montowany jest GPF delete pipe z rezonatorem(wersja cichsza) lub bez rezonatora(wersja głośniejsza).

Chiptuning każdej Fiesta ST programowana jest przez złącze diagnostyczne, nie rozbieramy sterownika silnika.
Do każdego samochodu podchodzimy indywidualnie, a więc końcowe parametry podane powyżej są tylko orientacyjne.
Priorytetem nie jest dla nas uzyskanie jak największej mocy maksymalnej ale przede wszystkim jak najlepsza optymalizacja parametrów.
Należy pamiętać, że każda ingerencja w samochodzie na gwarancji może skutkować jej utratą.
Poniżej kilka linków do wykresów Forda Focus RS, więcej przykładów można znaleźć na naszym profilu na FB: Facebook TuneFORCE

Przykładowe wykresy - Ford Fiesta ST MK8