Katalizator i tłumiki SCR Euro 4, Euro 5 i Euro 6 IVECO Stralis i EuroCargo

Nasza firma oferuje profesjonalną i kompleksową obsługę katalizatorów SCR Euro 4, Euro 5 i 6 oraz filtrów DPF Euro 6 w samochodach marki IVECO, modelach Stralis i EuroCargo. Zakres naszych usług obejmuje zarówno regenerację jak i wymianę niesprawnych katalizatorów SCR oraz filtrów DPF, w zależności od stanu technicznego części oraz potrzeb klienta. W przypadku katalizatorów oraz filtrów, których uszkodzenie bądź zużycie jest na tyle duże, że regeneracja staje się nieskuteczną formą naprawy, proponowanym rozwiązaniem jest wymienia na fabrycznie nowe.

Regeneracja katalizatora SCR przeprowadzana jest przy użyciu specjalistycznej maszyny, która regeneruje filtry i katalizatory w wielokrotnie powtarzanych cyklach czyszczących. Katalizatory SCR nie są tak podatne na regenerację jak filtry DPF, co wynika z ich odmiennej budowy. Zabieg regeneracji jest skuteczny dla tłumików z niewielkim przebiegiem i nieuszkodzonych fizycznie. W związku tym, przed przystąpieniem do procedury staramy się ocenić stan techniczny tłumika, a tym samym jego zdatność do regeneracji, tak by zminimalizować ryzyko niepowodzenia. W przypadku dyskwalifikacji, proponujemy klientowi wymieniane wkładu na nowy, aby nie narażać go na dodatkowe koszty i stratę czasu.

Wymiana katalizatora SCR jest alternatywa dla regeneracji, a niejednokrotnie jedynym skutecznym rozwiązaniem problemów z niesprawnym katalizatorem lub filtrem. Jest to również proces wieloetapowy i czasochłonny. Na początku tłumik zostaje otwarty tak by usunąć z jego wnętrza stare, niesprawne wkłady ceramiczne. Następnie wszystkie części i zakamarki tłumika są czyszczone zanim do jego wnętrza trafią nowe katalizatory SCR. Nowe wkłady są odpowiednio przygotowywane i montowane w tłumiku. W końcowym etapie tłumik poddawany zostaje kontroli jakości i ostatecznie zamknięty, a na wierzchu mocowana zostaje tabliczka z numerem seryjnym. Dzięki tym wszystkim zabiegom otrzymujemy praktycznie nowy tłumik, a jego cena jest niemal połowę niższa niż tłumika zakupionego w ASO.

Co daje wymiana katalizatora?

Układ wydechowy w każdym samochodzie dostawczym jest zaprojektowany tak, aby nie stanowił oporu dla spalin i żeby przez to nie ograniczał mocy samochodu. Z każdym przejechanym kilometrem katalizator SCR traci swoje właściwości, metale szlachetne się utleniają, a kanaliki katalizatora wypełniają się mikro-kryształkami po adblue. Wszystko to powoduje, że tłumik stawia spalinom coraz większy opór, moc ciągnika maleje i zaczyna on spalać większe ilości paliwa. Aby uniknąć problemów zaleca się czyszczenie tłumika co ok 200-300tyś km. Taka prewencyjna obsługa katalizatora wydłuży jego żywotność i może uchronić przed następstwami zbyt mocno zapchanego układu wydechowego. W wyniku przytkania katalizatorów, gazy spalinowe nie mają odpowiedniego ujścia, przez co tworzy się duże ciśnienie zwrotne, które jest destrukcyjne dla turbosprężarki. Oprócz tego w wyniku nieodpowiedniego opróżniania cylindrów może dojść nawet do uszkodzenia jednostki napędowej. 

W jaki sposób można poznać, że katalizatory są zatkane?

W przypadku bardzo mocno zapchanego tłumika sterownik silnika poinformuje o tym kierowcę poprzez wyświetlenie odpowiedniego komunikatu lub ikonki na desce rozdzielczej. Niestety informacje o awarii katalizatora nie zobaczymy, do momentu aż będzie on zatkany krytycznie lub będzie fizycznie uszkodzony. Wcześniejsze symptomy uszkodzonego filtra to stopniowy spadek mocy i stopniowe zwiększanie się spalania. 

Wymiana czy usunięcie?

Przy samochodach ciężarowych decyzja jest prosta - WYMIENIAĆ 
Spowodowane jest to tym, że mandat za wyłączenie AdBlue w samochodzie ciężarowym może sięgnąć nawet 20tyś. euro. Oczywiście pod warunkiem, że ktos faktycznie nam udowodni, że układ jest wyłączony. W transporcie jest trochę inaczej niż w przypadku samochodów osobowych, ciężarówki muszą być nieskazitelne pod względem ekologii, ponieważ firmy transportowe są niestety traktowane jak przysłowiowe dojne krowy i każdy pretekst do nałożenia kary jest dobry.

Niektóre numery seryjne tłumików jakie mieliśmy okazje naprawiać: 504135181, 504135182, 504245613, 504289204, 504335383, 504135186, 504135187, 504289295, 41299218, 41298536, 41298535, 41272365