Katalizator i tłumiki SCR Euro 4, Euro 5 i Euro 6 DAF CF 75 85 LF XF 95 105 106

Nasza firma zajmuje się regeneracją i wymianą katalizatorów SCR Euro 5 i 6 oraz filtrów DPF Euro 6
W zależności od konkretnego przypadku katalizatory można zregenerować lub jeśli jest to niemożliwe to wymienić na fabrycznie nowe.

Regeneracja katalizatora przebiega w specjalnie do tego skonstruowanej maszynie, jest to proces kilkuetapowy, który sprawdza się przede wszystkim w przypadku tłumików z niewielkim przebiegiem, które nie są uszkodzone fizycznie. Katalizatory SCR można zregenerować rzadziej niż filtry DPF, wynika to z ich budowy oraz sposobu działania. Dzięki kilkuletniemu doświadczeniu jesteśmy w stanie określić, czy tłumik da się zregenerować, czy nie dzięki temu minimalizujemy ryzyko niepowodzenia regeneracji i nie marnujemy na nią czasu tylko wymieniamy wkłady na nowe.

Wymiana katalizatora podobnie jak regeneracja proces wieloetapowy i czasochłonny. W pierwszej kolejności otwieramy tłumik i usuwamy stare, uszkodzone wkłady ceramiczne, następnie nowe wkłady są odpowiednio przygotowywane i montowane w tłumiku. Wszystkie elementy są czyszczone i tłumik zostaje zamknięty, a na wierzchu zamontowana zostaje etykieta z numerem seryjnym. Można powiedzieć, że w tym skomplikowanym procesie otrzymujemy praktycznie nowy tłumik, a jego cena jest niemal połowę niższa niż tłumika zakupionego w ASO.

Dlaczego zaleca sie wymianę tłumików?

Układ wydechowy w każdym samochodzie dostawczym jest zaprojektowany tak, aby nie stanowił oporu dla spalin i żeby przez to nie ograniczał mocy samochodu. Z każdym przejechanym kilometrem katalizator SCR traci swoje właściwości, metale szlachetne się utleniają, a kanaliki katalizatora wypełniają się mikro-kryształkami po adblue. Wszystko to powoduje, że tłumik stawia spalinom coraz większy opór, moc ciągnika maleje i zaczyna on spalać większe ilości paliwa. Aby uniknąć problemów zaleca się czyszczenie tłumika co ok 200-300tyś km. Taka prewencyjna obsługa katalizatora wydłuży jego żywotność i może uchronić przed następstwami zbyt mocno zapchanego układu wydechowego. W wyniku przytkania katalizatorów, gazy spalinowe nie mają odpowiedniego ujścia, przez co tworzy się duże ciśnienie zwrotne, które jest destrukcyjne dla turbosprężarki. Oprócz tego w wyniku nieodpowiedniego opróżniania cylindrów może dojść nawet do uszkodzenia jednostki napędowej. 

Jak poznać, że katalizatory są zatkane?

Gdy tłumik będzie zatkany bardzo mocno to sterownik silnika poinformuje o tym kierowcę poprzez wyświetlenie odpowiedniego komunikatu lub ikonki na desce rozdzielczej. Niestety informacje o awarii katalizatora nie zobaczymy, do momentu aż będzie on zatkany krytycznie lub będzie fizycznie uszkodzony. Wcześniejsze symptomy uszkodzonego filtra to stopniowy spadek mocy i stopniowe zwiększanie się spalania. 

Usuwać czy wymieniać?

W przypadku samochodów ciężarowych sprawa jest prosta - WYMIENIAĆ 
Jest to spowodowane tym, że kara za wyłączenie AdBlue w samochodzie ciężarowym może sięgnąć nawet 20tyś. euro. W przeciwieństwie do samochodów osobowych, ciężarówki muszą być nieskazitelne pod względem ekologii, ponieważ firmy transportowe są niestety traktowane jak przysłowiowe dojne krowy i każdy pretekst do nałożenia kary jest dobry.

Niektóre numery seryjne tłumików jakie mieliśmy okazje naprawiać: 1691063,1685172, 1669321, 1747245, 1827547, 1669321, 1747246, 1735978, 1827548, 1827556,1778672, 1670926, 1691065, 1747249
Katalog produktów w linku poniżej:

SCR i DPF Serwis