
Skoda Octavia RS MK3 2.0TSI
Chip tuning i modyfikacje mechaniczne Skody Octavii RS MK3 2.0TSI
Octavię MK3 RS można spotkać na naszych drogach mnij więcej od 2014r. Auto jet napędzane bardzo podatnym na modyfikację silnikiem 2.0TSI. Octavia RS wystpowała w kilku wariantach mocowych i z silnikami o różnym oznaczeniu al można ogólnie przyjąć, że jet to cały czas ten sam silniki z kosmtycznymi różnicami. Tak więc nie ważne jaki masz silnik w swojej Octavii RS to w poniższych propozycjach podniesienia mocy wszystko jest identyczne dla każdego z nich.
Dla Octavii RS 2.0TSI przygotowaliśmy przemyślane pakiety mocy tj. Stage 0,5,Stage1, Stage2, Stage3, dzięki temu każdy klient będzie mógł znaleźć coś na miarę swoich potrzeb:
Stage 0,5
1. Sterownik zewnętrzny JB4
a) Parametry wzrastają podobnie jak przy stage1. MOdyfikacja zalecana do samochodów na gwarancji.
Stage 1
1. Modyfikacja oprogramowania
a) Program basic - jest to delikatna modyfikacja, parametry wzrastają do ok 280-290KM/420-430Nm,
b) Program normal - mocniejsza modyfikacja, zalecane tylko paliwo 98okt, parametry wzrastają do ok 300-310KM/430-460Nm
Stage 2
1. Modyfikacje mechaniczne
- Wydajniejszy intercooler
- Down pipe
2. Modyfikacja oprogramowania
a) Program 98okt - jest to modyfikacja dla paliwa 98 oktan, parametry oscylują w okolicy 320-330KM/440-460Nm
b) Program 100okt - jest to modyfikacja dla paliwa 100 oktan, parametry oscylują w okolicy 325-335KM/440-460Nm
Stage 3
1. Modyfikacje mechaniczne
- Wydajniejsza turbina IS38
- Wydajniejszy układ wydechowy z sportowym DP
- Wydajniejszy intercooler
- Modyfikacja dolotu
- Sportowe świece
2. Modyfikacja oprogramowania
a) Program 98okt - jest to modyfikacja dla paliwa 98 oktan, parametry oscylują w okolicy 390-410KM/500-530Nm
b) Program 100okt - jest to modyfikacja dla paliwa 100 oktan, parametry oscylują w okolicy 400-420KM/500-530Nm
Stage 3+
1. Modyfikacje mechaniczne
- Wydajniejsza turbina hybrydowa na bazie IS38
- Wydajniejszy układ wydechowy z sportowym DP
- Wydajniejszy intercooler
- Modyfikacja dolotu
- Sportowe świece
2. Modyfikacja oprogramowania
a) Program 98okt - jest to modyfikacja dla paliwa 98 oktan, parametry oscylują w okolicy 430-460KM/500-560Nm
b) Program 100okt - jest to modyfikacja dla paliwa 100 oktan, parametry oscylują w okolicy 430-470KM/500-560Nm
1. W każdym z przypadków zalecamy nie przekraczać 560Nm. Przy opcji tage3+ sugerujemy wzmocnienie(zakucie) silnika w celu zwiększenia jego żywotności.
2. Od opcji stage2 w górę obligatoryjnie trzeba zmodyfikować program w DSG.
3. Prosimy mieć na uwadze, że samochód samochodowi nie jest równy. W jednym przypadku przy np. Stage2 można osiągnąć to samo co przy stage2+ w przypadku innego egzemplarza.
4. Końcowa cena wybranego pakietu zależy od kilku czynników, tj. od tego jakiej marki części tuningowe wybierze klient. My stosujemy tylko sprawdzone i najlepsze komponenty, najlepszych producentów.
4. Pamitaj, że auto będzie sie dużo szybciej rozpędzało dlatego naprawdę sugerujemy przemyśleć wzmocnienie układu hamulcowgo, zwłaszcza od opcji stage2 w górę.
- Intercooler - stosujemy tylko dwa rozwiązania, które wypadły najlepiej podczas testów na hamowni
- DP(down pipe) - tutaj do wyboru mamy trzy opcje: DP bez katalizatora(najtańsza opcja), DP z katalizatorem euro3/4 lub euro6(opcja najdroższa).
4. Oprócz podanych wyżej modyfikacji możemy przygotować Twją Octavię do użytkowania na torze. Wykonamy cały projekt od A do Z, łącznie z montażem wyścigowego osprzętu, klatki bezpieczeństwa, czy innych elementów jakie będziesz potrzebował. Paleta możliwości jest bardzo szeroka. Możemy spersonalizować Twój samochód dokładnie pod Twoje wymagania i oczekiwania.
Każda Octavia RS jest programowana jest przez złącze diagnostyczne, nie rozbieramy sterownika silnika.
Do każdego samochodu podchodzimy indywidualnie, a więc końcowe parametry podane powyżej są tylko orientacyjne.
Priorytetem nie jest dla nas uzyskanie jak największej mocy maksymalnej ale przede wszystkim jak najlepsza optymalizacja parametrów.
Należy pamiętać, że przeprowadzenie modyfikacjie w samochodzie na gwarancji może skutkowac jej utratą.
Poniżej kilka linków do wykresów Forda Focus RS, więcej przykładów można znaleźć na naszym profilu na FB: Facebook TuneFORCE