Chiptuning 1.6TDI

Chiptuning 1.6TDI CR, który zastąpił znaną jednostkę 1.9TDI. Nowy napęd jest dużo cichszy i bardziej ekologiczny od swojego poprzednika, niestety można odnieść wrażenie, że jest dużo bardziej "mułowaty". Widać to na wykresach przy badaniu seryjnych aut, które ledwie trzymają parametry seryjne, gdzie w przypadku 1.9TDI czasmi jest 20KM więcej niż powinno być. Plusem silników 1.6TDI jest przebieg momentu obrotowego, który jest znacznie lepszy niż w 1.9TDI, jest w miarę płaski i nie ma tzw. strzału momentu, dzięki temu nie czuć "uderzenia w plecy" a samochód płynnie rozwija moc.
Silniki 1.6TDI montowane są do takich aut jak:
- Skoda(np. Octavia, Favia, Superb, Yetti)
- VW(np. Polo, Golf, Passat)
- Seat (np. Ibiza)
- Audi(np.A3)
Silniki 1.6TDI występują głównie w kilku wersjach mocowych, takich jak 75KM, 90KM, 105KM, 110KM, 115KM
Jest to ten sam silnik i osprzęt silnika, różnica tkwi tylko w oprogramowaniu, dlatego wykonując chiptuning 1.6TDI, niezależenie od wersji mocowej, efekt końcowy jest zbliżony, chyba że klient chce inaczej, np. z wersji 75KM zrobić tylko ok 105KM. My zachęcamy aby się nie zatrzymywać niżej niż ok 130Hp ponieważ przy takich parametrach silnik nie generuje dużego zadymienia a przede wszystkim możemy utrzymać EGT na bezpiecznym poziomie. Silniki 1.6TDI można podzielić ze względu na ich generację i montowany układ wtryskowy. Do ok 2013r monotwany był sterownik i wtryski Seiemens- Continental, później przez kilka lat do ok 2016r sterownik i układ wtryskowy Bosch, a najnowsze jednostki 1.6TDI wyposażone sa w sterownik i układ wtryskowy Delphi. Cena chiptuningu uzalezniona jest od gegeneracji silnika, a więc od rodzaju sterownika silnika. Im nowszy tym trudniejszy, a więc cena jest większa.

Podczas chiptuningu 1.6TDI, skupiamy się przede wszystkim na zapewnieniu jak najbezpieczniejszych warunków pracy, przede wszystkim temperatury spalin na takim poziomie aby nie zagrażała silnikowi i osprzętowi.

Z naszych doświadczeń i pomiarów wynika, że najoptymalniejsze, bezpieczne osiągi oscylują w okolicach 130-140Hp/300-330Nm.

W przypadku mniejszych samochodów, takich jak np. Ibiza czy Fabia dodatkowo zalecamy wymianę intercoolera na większy z wersji sportowej(RS itp.)
 
Przykładowe wykresy znajda Państwo na naszym firmowym fanpage-u, na Facebooku oraz w katalogu mocy