Pakiety mocy - 1.9TDI PD BKC/BXE/BLS/BXF
Najbardziej popularne w samochodach grupy VAG silniki 1.9TDI 105KM(oraz słabsze wersje mocowe) bez najmniejszych problemów można tuningować. Podobnie jak w przypadku 2.0TDI nie zalecamy wyciskania ile się da tylko zdroworozsądkowe podejście. Opracowaliśmy trzy etapy modyfikacji tych jednostek, przetestowane na naszym firmowym samochodzie. Najbardziej popularny i najczęściej wykonywany to stage 2.
Należy mieć na uwadze, że podane wartości mocy i momentu obrotowego są przybliżone. Są to liczby podane na podstawie przeprowadzanych pomiarów na hamowni podwoziowej. Założeniem było znalezienie idealnego stosunku pomiędzy niezawodnością i jak największymi przyrostami. Strojenie samochodu w głównej mierze opiera sie na diagnostyce, logach dynamicznych a w drugiej kolejności na pomiarach na hamowni.
1.9 TDI(75Hp, 80Hp, 105Hp)
Stage1 (135-145Hp, 300-330Nm)
- Chiptuning
Stage2 (160-180Hp, 350-380Nm)
- Chiptuning
- Wydajniejsza turbina
- Down pipe
- Zalecana zewnętrzna chłodnica oleju
Stage3 (190-210Hp, 380-420Nm)
- Chiptuning
- Wydajniejsza turbina
- Down pipe
- Wydajniejszy intercooler
- Modyfikacja układu paliwowego
- Wymagana zewnętrzna chłodnica oleju
Najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest Stage2, jest to złoty środek pomiędzy osigami/obciażeniem silnika/ceną