Czy warto robić regeneracje DPF?
W dzisiejszych czasach praktycznie każdy pojazd z silnikiem silnik wysokoprężnym, a od niedawna również samochody z silnikami benzynowymi posiadają lub będą wyposażone w filtr cząstek stałych DPF/OPF/GPF. Jest to technologicznie nieskomplikowane i proste urządzenie, będące niestety w bardzo wielu przypadkach przyczyna poważnych usterek oraz złych doświadczeń dla kierowców. być może największym błędem wśród użytkowników jest brak odpowiedniej wiedzy o tym jak się obchodzić z nowoczesnymi samochodami. Nie od wczoraj się przyjęło, że silniki diesla są niemal tylko do pokonywania długich tras a z kolei silniki benzynowe przeznaczone są bardziej jeździe w mieście. Filtry cząstek stałych są tak zbudowane aby samooczyszczanie następowało automatycznie i by lo inicjowane przez ECU inaczej aktywna regeneracja DPF. Nie powinno się przerywać tego procesu, ponieważ wielokrotnie nie skończone wypalanie doprowadzi do nadmiernego zapchania filtra a następnie może być przyczyna awarii innych podzespołów w samochodzie.
Regenerować DPF czy lepiej go usuwać?
Od kiedy tylko pojawiły się DPFy to stały się one problemem, który doskwierał kierowcom i mechanikom. My wprowadziliśmy nowoczesne i skuteczne metody usuwania filtrów cząstek stałych. Praktycznie zawsze taki zabieg kończy się sukcesem i samochód na nowo stawał się w pełni sprawny. Lepszy przepływ spalin, mniejszy back pressure, silnik oddycha, a irytujące kontrolki z deski gasną. Proces dopalania nie powoduje już zwiększonej ilości oleju i zużycia paliwa. Usunięcie filtra cząstek stałych DPF nie grozi konsekwencjami dla warsztatów je wykonujących ale już usunięcie go przez użytkownika samochodu jest nielegalne. Operacje tego typu mają najczęściej zastosowanie w przypadku samochodów sportowych, w których normy spalinowe nie są aż tak wysoce restrykcyjne. Także pomimo wielu superlatyw usunięcia, regeneracja filtra dpf to czynność, która na pewno warto, przynajmniej z etycznego(dbałość o przyszłe pokolenia) punktu widzenia zrobić kiedy staniemy przed dylematem jak rozwiązać problem z DPF.
Regenerowanie filtra DPF, czy moze lepiej wymienić filtr DPF na nowy?
Filtr cząstek stałych jest elementem eksploatacyjnym, takim jak klocki hamulcowe czy opony. Z każdym przejechanym kilometrem traci swoje właściwości. Niestety DPF to bardzo droga część eksploatacyjna. Często ceny nowych oryginalnych filtrów cząstek stałych dochodzą do kwot rzędu wartości połowy lub wartości całego pojazdu. Zakup części zamiennej niesie ze sobą duże ryzyko słabej jakości wykonania części i następstw związanych z jej montażem.
Prawidłowo wykonana regeneracja filtra DPF, przewiduje jego dokładną rozbiórkę i renowację części nadających się do tego oraz wymianę mocno zużytych lub uszkodzonych na nowe. Od ponad dwunastu lat przeprowadziliśmy tysiące zakończonych sukcesem regeneracji. Regenerujemy DPFy również w pojazdach użytkowych (samochody dostawcze i ciężarowe, maszyny rolnicze, budowlane, przemysłowe), dzięki czemu wiemy, że nasze filtry dpf posiadają takie parametry podobne do fabrycznie nowych oraz spełniają wszystkie normy ekologiczne. Dlatego na pytanie, regeneracja filtra dpf, czy warto? Z pełnym przekonaniem odpowiadamy: TAK!