
Strony internetowe
Budowa stron internetowych
Nasze podejście do tego tematu jest nieco inne niż większości firm, które zajmują się budową stron internetowych. Z naszego doświadczenia wynika, że nie tyle wygląd co treść na stronie internetowej jest ważna. Oczywiście, że strona nie może wyglądać byle jak. Musi być przyjemna w odbiorze, musi być prosta w obsłudze ale to co najważniejsze na stronie to treść i spójność treści i wyglądu. Budujemy strony internetowe w taki sposób, że klient po wejściu na Twoją stronę internetową i przeczytaniu kilku pierwszych linijek będzie miał poczucie, że jest na stronie profesjonalisty. Wbrew pozorom budowa dobrej strony internetowej nie jest łatwa i prosta. My podchodzimy do każdego projektu po inżyniersku. Strona ma być technologicznie jak najnowsza ale jej architektura powinna być jak najprostsza i jak najbardziej optymalna pod względem SEO. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie i tak optymalizujemy i wyliczamy koszty budowy strony internetowej aby cena strony internetowej była jak najniższa. Nie oferujemy każdemu tych samych opcji i tych samych rozwiązań. Nie naciągamy klientów na niepotrzebne wydatki związane z niepotrzebnymi funkcjami i opcjami strony internetowej, które nie przynoszą wymiernych zysków. Nie kierujemy się stricte minimalizmem, ale staramy się aby wszystko uprościć jak tylko się da. Im projekt jest mniej skomplikowany, tym jest prostszy w odczycie dla Googla, dla klienta i dla ludzi zajmujących się SEO.
Domena, hosting i adres mailowy
Aby strona internetowa mogła pojawić się w internecie musi zostać zamieszona na serwerze i musi być tożsama z domeną internetową. Wybór domeny na pierwszy rzut oka jest dosyć prosty bo wystarczy dobrać ją zgodnie z nazwą swojej firmy. Czyli jeśli firma nazywa się BUDOWA DOMKÓW to najlepsza domena to będzie budowadomkow.pl Oczywiście są też nazwy firm nie wskazujące bezpośrednio na to czym firma się zajmuje, czyli np. ZOSIA sp z o.o. to domena zosia.pl będzie idealnie współgrała z nazwą firmy. Na to jaka domena powinna zostać wybrana ma wpływ wiele czynników dlatego jeśli chciałbyś to zrobić jak najlepiej zwróć się o pomoc do specjalistów. Pamiętaj że domenę można sobie w każdej chwili zmienić ale przekierowania adresów ,czy odbiór przez klienta to coś o czym przy zmianie domeny się nie myśli a ma to istotny wpływ na ocenę firmy czy pozycje strony w internecie.
Gdy mamy już nazwę strony internetowej, czyli nasza domenę to zabieramy się za znalezienie odpowiedniego miejsca gdzie zaparkujemy, czyli gdzie nasz domena będzie przechowywana. Firm hostingowych jest bardzo dużo, tak więc wybór jest ogromny. My pomagamy wybrać najodpowiedniejsza ofertę dla danego klienta. Nie szukamy tutaj jak najtańszego rozwiązania, priorytetem jest jakość oferowanych usług i niezawodność serwera. Wynajem serwera to koszty rzędy 50-1000zł rocznie. Cena może i sięgać 1000zł miesięcznie przy bardzo rozbudowanych aplikacjach czy sklepach internetowych. Wybór odpowiedniego hostingu nie jest więc łatwy i szybki ale my to zrobimy za Ciebie. Tak więc podsumowując: aby zamieścić stronę w internecie trzeba w pierwszej kolejności wybrać domenę(nazwę strony), potem trzeba ją zamieścić na odpowiednim serwerze(hostingowym) i dopiero na końcu buduje się stronę internetową i konfiguruje z domeną internetową i serwerem. Na koniec gdy wszystko jest już gotowe i działa jak należy stronę trzeba "zgłosić" do Googla, aby wyszukiwarka jak najszybciej dowiedziała się o jej istnieniu.
Jak wygląda schemat pojawiania się strony internetowej w sieci:
- Wybór odpowiedniej domeny
- Wybór hostingu
- Budowa strony internetowej
- Zamieszczenie strony na serwerze
- Integracja strony z serwerem i domeną
- Zgłoszenie strony w Google
Pozycja strony internetowej w wyszukiwarce
Gdy strona internetowa jest już gotowa, zainstalowana na serwerze, odpowiednio skonfigurowana i zgłoszona do Google trzeba cierpliwe czekać aż jej pozycja wzrośnie i witryna pojawi się na pierwszych stronach wyszukiwarki. Aby przyspieszyć proces i spowodować uzyskanie jak najwyższej pozycji powinno się podjąć odpowiedniej optymalizacji witryny i rozpowszechnienia strony internetowej w internecie. Gdy roboty Google będą widziały, że strona internetowa jest popularna i odpowiednio skonfigurowana wtedy będą ją pozycjonowały wysoko. Z uwagi na to że w sieci jest naprawdę ogromna konkurencja pozycja Twojej strony internetowej nigdy może nie osiągnąć wymarzonej pozycji nr1 czy nawet TOP3 lub nawet jeśli je osiągnie to może szybko spaść w dół. Aby zwiększyć szansę na znalezienie Twojej strony internetowej przez potencjalnego klienta niezbędnym jest korzystanie z płatnych reklam Google, czyli AdWords. Do tego wszystkiego powinniśmy sprawdzić aby pojawić się w lokalnych wyszukiwaniach, czyli na Google Maps. W tym celu trzeba stworzyć wizytówkę swojej firmy w Google Maps. Wydaje się to wszystko skomplikowane ale i w tym możemy Ci pomóc. Poprawimy pozycję strony internetowej, uruchomimy wizytówkę Google i uruchomimy AdWords.