Wymiana rozrządu TuneFORCE Poznań

W trakcie eksploatacji pojazdu zużywają się niektóre elementy silnika. Jednym z nich jest pasek, bądź też łańcuch rozrządu. Te części stale znajdują się w ruchu, przez co w naturalny sposób ulegają uszkodzeniu. Sama wymiana łańcucha lub paska rozrządu nie jest bardzo skomplikowana ani kosztowna, dlatego należy jej dokonywać w regularnych odstępach czasu lub co określoną liczbę kilometrów, najczęściej zaleca się wymianę co pięć lat lub 200 tysięcy kilometrów. Pamiętajmy, że nawet w przypadku sporadycznego wykorzystywania samochodu, okres pięciu lat nadal obowiązuje - tworzywo, z którego zrobiony jest pasek, ulega biodegradacji i się niszczy, nawet nieużywane. Dzięki prewencyjnemu działaniu i wymianie elementów rozrządu, możemy uniknąć awarii silnika, która wiąże się ze znacznie wyższym kosztem i długim wyłączeniem pojazdu z eksploatacji.

Wymiana rozrządu w naszym serwisie w mieście Poznań

Z uwagi na rodzaj napędu można wyróżnić dwa główne typy rozrządu:

Wymiana rozrządu
napędzanego paskiem

Wymiana rozrządu - pasek

Wymiana rozrządu
napędzanego łancuchem

Wymiana rozrządu - łańcuch

Napędzane paskiem rozrządu - jest to najpopularniejsze rozwiązanie, wymiana paska rozrządu wymaga doświadczenia oraz odpowiednich narzędzi ale sama w sobie nie jest mocno skomplikowana. Wraz z paskiem należy wymienić wszystkie rolki, napinacze oraz śruby, ponieważ tylko kompleksowa, wykonana zgodnie ze sztuką wymiana zapewni, że w niedalekie przyszłości, któryś z elementów nie uszkodzi się i nie spowoduje zerwania paska rozrządu. Na rynku jest bardzo dużo zamienników oryginalnych części ale my zalecamy tylko montaż części oryginalnych lub zamienników najwyższej klasy. W wielu przypadkach pasek rozrządu napędza również pompę wody, dlatego przy okazji wymiany rozrządu zalecamy również wymianę pompy wody, ponieważ żywotność pompy jest mniej więcej taka sama jak żywotność paska i jeśli jej nie wymienimy to może się okazać, że za kilka miesięcy będzie trzeba znowu rozbierać cały rozrząd aby ja wymienić.

Napędzane łańcuchem rozrządu - jest to rozwiązanie mniej popularne, najczęściej stosowane w silnikach, w których dostęp do rozrządu,a tym samym jego wymiana jest utrudniona. Z zasady łańcuch rozrządu powinien starczyć na całą żywotność silnika, kiedyś łańcuchy starczały na 300-400tyś km ale w dzisiejszych czasach ich żywotność znacznie się skróciła. Łańcuchy się rozciągają, a ślizgi czy napinacze wyrabiają się ponadnormatywnie. Jest to najczyściej spowodowane wadą tych elementów lub nieprawidłowym serwisem silnika, czyli stosowanie nieodpowiedniego oleju silnikowego, wydłużone okresy pomiędzy wymianami oleju. Wymiana łańcucha rozrządu jest z reguły droższa niż wymiana paska rozrządu, ponieważ czas operacyjny jest często znacznie dłuższy, a cala operacja może się wiązać nawet z demontażem całego silnika.

Tania i sprawna wymiana rozrządu w TuneFORCE Poznań

TuneFORCE jest zakładem tuningowo-mechanicznym zlokalizowanym w Poznaniu. Dokonujemy sprawnych napraw i wymian rozrządu, a także zajmujemy się chiptunigiem. Czas całego procesu wymiany rozrządu jest zależny od zastosowanego w samochodzie rodzaju napędu. Wymiana łańcucha trwa znacznie dłużej, ponieważ często konieczny jest demontaż silnika i jego późniejszy montaż. To znacznie wydłuża czas wymiany rozrządu. Z kolei w przypadkach, w których moc z wału przenoszona jest przy pomocy paska, całość naprawy trwa znacznie krócej. Przy wymianie paska rozrządu należy również założyć nowy osprzęt (rolki prowadzące, napinacz). Warto pamiętać także o dokonaniu naprawy rozrządu po zakupie używanego auta, dzięki czemu będziemy mieć pewność, że nie dojdzie do nagłej awarii w trakcie eksploatacji. Zapraszamy mieszkańców Poznania i okolic na wymianę rozrządu w naszym zakładzie!

TuneFORCE wymiana rozrządu Poznań
wymiana rozrządu W mieście Poznań
wymiana rozrządu Poznań - TuneFORCE

Wymiana paska i łańcucha rozrządu w Poznaniu

Nasz zakład zlokalizowany jest w południowo-zachodniej części Poznania, w dzielnicy Grunwald, przy ulicy Krzeszowickiej 25. Dokonujemy tanich i sprawnych wymian rozrządu w samochodach osobowych.

Kiedy wymiana rozrządu?

Układ rozrządu stanowi jeden z najważniejszych podzespołów dla pracy każdego tłokowego silnika spalinowego. W jednostkach kolizyjnych, gdzie tłok może zetknąć się z zaworem, jego awaria najczęściej kończy sie unicestwieniem jednostki napędowej. Dlatego warto wymieniać go w takich odstępach czasowych aby nie dopuścić do jego uszkodzenia oraz stosować tylko wysokiej jakości części a najlepiej oryginalne. Każda oszczędność na częściach, czy umiejętnościach mechaników podejmujących się wymiany rozrządu może doprowadzić do opłakanych skutków. Pierwsza wymiana rozrządu powinna nastąpić nie później niż zaleca producent samochodu, każde kolejne tak na prawdę powinny być uwarunkowane jakością wybranych części, jeżeli zdecydujemy się na oryginalne części to śmiało możemy sugerować się deklaracjami producentów. Warto również pamiętać, iż wymiana rozrządu nie powinna być tylko liczona w przebytych kilometrach ale również w czasie. Elementy, z którego wykonane są części ulegają procesom degradacji, co również może skutkować uszkodzeniem dla starszych pasków.

Zapraszamy!

Co kiedy wymiana rozrządu?